Cabbage - green cabbage closeup

Zdrowa, bo kwaśna

Oczyszcza organizm, przypisuje się jej właściwości antynowotworowe, wzmacnia odporność i pozwala pozbyć się kaca. Zalety kapusty kiszonej dostrzegł już Hipokrates. Kapusta kiszona jest bogatym źródłem witaminy C, witamin z grupy B, witamin K, A i E. Witaminy A, C i E to przeciwutleniacze, które oczyszczają organizm z nadmiaru wolnych rodników. Kapusta kiszona bogata jest również w związki manganu, cynku, wapnia, potasu, żelaza i siarki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wytworzony w trakcie fermentacji kwas mlekowy ma dobroczynny wpływ na przewód pokarmowy. Po kapustę kiszoną mogą bez obaw sięgać osoby starsze, bo łatwiej się  ją trawi od kapusty świeżej. Dla osób odchudzających się może stanowić zdrową przekąskę o wyjątkowo małej kaloryczności. 100 g kwaszonej kapusty to jedyne 12-16 kcal, w dodatku – dzięki dużej zawartości błonnika – daje poczucie sytości. W okresie zmniejszonej odporności i infekcji, jaki panuje zimą, kapusta kiszona to prawdziwy zastrzyk dla zdrowia.
www.naukawpolsce.pap.pl